8 Výhod odporových pásov a posilňovacej gumy

Akje cieľom vašej kondície tónovanie a posilňovanie, pravdepodobne ste už do tréningového programu pridali nejaký silový tréning.

odporová guma na cvičenie

Ste pripravení to zvrátiť? Ak áno, je čas sa oboznámiť s cvičeniami odporových skupín.

Ako už názov napovedá, pásma odporu poskytujú odolnosť proti pravidelnému tréningu telesnej hmotnosti a robia to mimoriadne náročným.

Keď trénujete hornú časť tela, pridaním cvičení s odporovým pásmom môžete zapojiť všetky svoje hlavné svalové skupiny od pliec až po chrbát a hrudník až biceps.

Navyše sú ľahké, cenovo dostupné a ľahko sa zavesia do tašiek v telocvični.

Zaujíma vás, ako jednoduchá posilňovacia guma dokáže úplne transformovať váš tréning hornej časti tela? Pozrime sa spolu.

Čo robia odporové pásma?

Najprv prvé, čo robia odbojové skupiny? V podstate ide o elastické gumy, ktoré sa bežne používajú na silový tréning alebo fyzickú terapiu.

Pomáhajú aktivovať a tónovať svaly a budovať silu pozdĺž cesty.

Podobne ako činky, rýchlovarné kanvice alebo iné voľné závažia, odporové pásma ponúkajú jednoduchý, ale efektívny spôsob, ako získať všestranné silové cvičenie doma.

8 výhod odporových pásov

Dobrou správou je, že bez ohľadu na vaše fyzické zdravie alebo cieľ telesnej zdatnosti majú populárne skupiny výhody pre každého.

Štúdia časopisu Journal of Physical Therapy Science naznačuje, že pravidelné školenie zamerané na odpor môže zlepšiť rovnováhu, mobilitu, funkciu chôdze a účinnosť pádu, čo má celkový pozitívny vplyv na starších ľudí.

Teraz sa poďme ďalej venovať výhodám odporových pásiem.

Tónujte a posilnite

Keď sa odporové pásy napínajú, vytvárajú zvýšené napätie vo svaloch a spôsobujú ich kontrakciu.

Čím viac napínate pásmo, tým intenzívnejší je odpor a čím ťažšie je cvičenie.

Viac rezistencie môžete vytvoriť aj tak, že pridržíte pás odporu tak, že sa zvýši napätie - napríklad keď sa napríklad pohybujete rukou, zblížite ruky.

Pridajte pomoc, nielen odpor

odporová guma na cvičenie

Odporové pásma vám môžu tiež pomôcť pri postupe pri náročných cvičeniach.

Napríklad pre tých, ktorí sa chcú vylepšiť pri rozťahovaní, jednoducho pripevnite odporovú gumu k lište a buď pod koleno alebo nohu, aby ste si prepracovali cestu k neregistrovanej verzii.

Keď vykonávate rozťahovanie s kapelou, váha je podporovaná kapelou, čím je cvičenie prístupnejšie.

Skvelé na strečing

Už ste niekedy zažili bolesť chrbta alebo krku? Odporové pásy sa môžu použiť na poskytnutie úľavy od bolesti hornej časti tela pomocou silných napínacích pohybov.

Ak chcete dosiahnuť vynikajúcu strečovú hornú časť chrbta, skúste toto cvičenie: sadnite si na podlahu s predĺženými nohami a obopnite pás okolo odporu okolo nôh.

Popadnite strany odporového pásu za šírku ramien a jemne stočte chrbát od chodidiel.

Po cvičení môžete tiež jednoducho použiť odporové pásy (rubber expander) vo svojom natiahnutí.

Pomocou gumičiek budete môcť jemne predlžovať svoje končatiny a uvoľňovať svalové napätie.

Ľahký a prenosný

Tieto kapely sú dokonalým spoločníkom pre tých, ktorí sa chcú venovať cestovaniu.

Sú extrémne ľahké a dajú sa ľahko uložiť do kufra alebo príručnej batožiny.

Vhodné pre takmer každého

Odporové pásy pôsobia na vaše svaly podobne ako na váhe - vaše svaly sa sťahujú a vytvárajú silu na stabilizáciu a kontrolu požadovaného pohybu.

Na rozdiel od váh sa však odporové pásy nespoliehajú na gravitáciu.

To znamená, že telo sa môže pri určitých cvikoch pohybovať a rozširovať rozsah pohybu (napr.

Zdvíhať ruky vyššie v zdvihu bočnej zbrane).

Odporové pásy boli hlavnými prvkami rehabilitácie v dôsledku športového alebo svalového poškodenia.

Je to preto, že odporové pásma nevyvíjajú tlak spôsobom, akým pôsobia váhy, a udržujú vaše kĺby - a všetko ostatné - v bezpečí.

Navyše, ľudia všetkých vekových skupín a úrovní fyzickej zdatnosti môžu získať účinné cvičenie pomocou odporových pásiem, pretože veľa cvičení a úsekov je možné vykonať zo sedadla.

Skvelé na uzdravenie zranenia

Odporové pásy boli hlavnými prvkami rehabilitácie v dôsledku športového alebo svalového poškodenia.

Je to preto, že odporové pásma nevyvíjajú tlak spôsobom, akým pôsobia váhy, a udržujú vaše kĺby - a všetko ostatné - v bezpečí.

Chráni vaše kosti a kĺby

Odporové gumy pomáhajú vašim kostiam zosilniť sa takmer rovnako ako vaše svaly.

Silový tréning môže vo všeobecnosti podporovať vaše kosti pri budovaní ďalších buniek a pri ich zintenzívňovaní, čo môže zabrániť stavom, ako je osteoporóza a bolesti chrbta.

Pretože gumené pásy poskytujú mimoriadny odpor, zvyšujú účinnosť silových cvičení a vytvárania kostnej hmoty.

Použitie odporových pásiem na tréning môže tiež znížiť dopad cvičení a dodať vašim kĺbom trochu viac lásky.

Cenovo dostupné

Odporové pásma sú lacné a stoja kdekoľvek medzi 5 až 10 eur.

Nezabudnite, že čím silnejšia je skupina, tým väčší odpor bude mať, čím ťažšie budú cvičenia.

Vyberte balíček odrôd, aby ste mali vždy na výber rôzne odpory.

Ako používať odporové pásma

Nebudete musieť meniť svoju obvyklú cvičebnú rutinu: rezistenčné pásy môžu byť pridané do väčšiny pohybov telesnej hmotnosti pre ďalšiu výzvu (alebo pomoc).

Gumené pásy sú navyše všestranné a prenosné, čo znamená, že si ich môžete vziať so sebou kamkoľvek so sebou a pracovať kdekoľvek, či už cestujete alebo doma.

Posilňovacia gumy sú tiež super cenovo dostupné, takže naozaj nie je ospravedlnenie za to, že neinvestujete do týchto ohýbaných kapiel.

Ako zvoliť správne pásmo odporu

Nie ste si istí, ktoré pásmo odporu je potrebné zvoliť? Najprv si vyberte veľmi elastická guma, čo znamená, že je odolný voči svetlu, a zvyšujte úroveň odporu v priebehu postupu.

Silnejší pás všeobecne znamená väčší odpor.

'

Je potom na vás, aby ste hrali s týmto odporom, aby bolo cvičenie ťažšie alebo ľahšie.

Či už sa chcete vo svojom tréningu tlačiť trochu viac alebo potrebujete trochu pomoci, odporové pásy sú skvelým a často prehliadnutým kusom vybavenia telocvične.

A pretože si môžete vybrať skupinu, ktorá je pre vás najvhodnejšia, odbojové skupiny sa prispôsobia akejkoľvek úrovni fitness, od úplného začiatočníka až po skúseného atléta.

Druhy pásiem odporu

Našťastie, odporové pásma nemusia zlomiť vašu banku.

V závislosti od druhu, ktorý používate, ich môžete ľahko nájsť pod 10 dolárov.

Prichádzajú vo všetkých tvaroch, farbách a veľkostiach, zvyčajne na základe úrovne ich odolnosti.

Existujú rôzne pásma odporu pre rôzne druhy cvičení.

S toľkými z čoho vyberať, bude pre vás ťažké nudiť sa z domácich cvičení.

Terapeutické gumy : Terapeutické gumy sú šetrné k telu a často sa používajú na rehabilitačné účely.

Osvetlené slučky / mini pásma: Sú malé skupiny, ktoré sa najlepšie používajú na trénovanie a posilnenie spodnej časti tela.

Tento je obľúbený medzi ľuďmi, ktorí chcú zacieľovať na svoje glute a stehná, pretože zvyšuje odpor a zároveň zapája svaly.

guma podľa obrázka 8 je kratší a má úchytky z mäkkej peny, ktoré poskytujú ľahšie a pohodlnejšie uchopenie; je ideálny pre silový tréning, kondicionovanie a rehabilitáciu.

Rúrkové gumy / kompaktné odporové gumy: Kompaktné odporové gumy majú trubicu asi 4 stopy s dvoma plastovými držadlami na konci.

Majú najrôznejšie použitie a môžu byť použité na tréning hornej aj dolnej časti tela.